می خواهید مشکلات پوستیتون رو با استفاده از ماسک و گیاهان دارویی درمان کنید ؟

زیبایی - ماه شدی

زیبایی پوست و مو یکی از دغدغه هایی است که اکثر مردم این را دارند و با روش های شیمایی و طبیعی پیگیر این موضوع هستن . بهترین روش برای درمان استفاده از ماسک و مواد گیاهی است . مواد گیاهی و طبیعی فراوانی هستند که می‌توانند زیبایی را به پوست و مو و اعضای صورت ما هدیه کنند، بی‌آن که ضرر استفاده از لوازم آرایش را به همراه داشته باشند.

۱ . استفاده از ماسک های مختلف با ترکیبات مواد طبیعی :

ماسک - ماه شدی

استفاده از ماسک های خانگی که از مواد طبیعی درست می شود می تواند شما را از  خرج و هزینه هایی که برای رفتن به مراکز ارائه دهنده خدمات مراقبت از پوست و اسپاهاست خلاص کند .

  • ماسک منافذ مسدود شده :

شما می توانید با ترکیب ۲ قاشق چایخوری جو دوسر ، ۱ قاشق چایخوری جوش شیرین و اندکی آب ماسک بسیار مفیدی برای پاکسازی سلول های مرده پوست و بازگشایی منافذ آن درست کنید .

برای درست کردن این ماسک باید جو دوسر و جوش شیرین را در یک ظرف با هم ترکیب کنید. به آرامی چند قطره آب به این ترکیب اضافه کنید تا به شکل خمیر درآید. خمیر را به آرامی روی صورت خود ماساژ دهید و اجازه دهید کاملا خشک شود. در نهایت، صورت خود را با آب گرم شسته و از یک مرطوب کننده استفاده کنید.

  • ماسک چین و چروک :

برای شکل گیری پوستی انعطاف پذیرتر و شاداب‌تر باید مراقب های منظم از پوست خود داشته باشیم تا از افتادن چین چروک و خطوط روی پوست جلوگیری کنیم .

شما می توانید با استفاده از ۲ عدد آووکادو ، ۱ قاشق غذاخوری عسل خام   و۲ قاشق غذاخوری پودر کاکائو ماسک بسیار مفیدی برای از بین بردم چین چروک و خطوط روی پوست است .

برای درست کردن این ماسک باید آووکادو را در یک ظرف به شکل پوره درآورید و پس از آن، عسل و پودر کاکائو را به آن اضافه کنید. این ترکیب را به آرامی روی پوست صورت خود ماساژ دهید. اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت باقی بماند و سپس با آب گرم پوست صورت را شستشو دهید.

  • ماسک آکنه :

آکنه و جوش یکی از شایع‌ترین مشکلات پوستی در جهان هستند . جوش ها زمانی شکل می گیرند که چربی، سلول های مرده پوست، و باکتری ها موجب مسدود شدن منافذ پوست می شوند.

شما می توانید با استفاده از ۲ تا ۳ سفیده تخم مرغ ماسکی درست کنید تا از جوش و اکنه خلاص شوید .

برای ساخت این ماسک باید سفیده تخم مرغ ها را از زرده آن جدا کرده و در یک ظرف بریزید.یک گلوله پنبه ای را در ظرف فرو برده و سفیده تخم مرغ را روی پوست صورت خود بزنید. اجازه دهید ماسک برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت باقی بماند.سپس، با یک پارچه یا حوله مرطوب پوست صورت خود را پاک کنید و از یک مرطوب کننده استفاده کنید.

  • ماسک پوست چرب :

پوست چرب زمانی شکل می گیرد که منافذ پوست بیش از حد سبوم، چربی طبیعی پوست، تولید می کنند. چربی اضافه می تواند موجب انسداد منافذ پوست شده و به بروز التهاب و آکنه منجر شود.

وقتی منافذ پوست بیش از حد سبوم، چربی طبیعی پوست، تولید کنند باعث پوست چرب می شود . چربی اضافه می تواند موجب انسداد منافذ پوست شده و به بروز التهاب و آکنه منجر شود.

برای ازبین بردن چربی های پوست می توانید از ۱ عدد موز ، ۱۰ قطره آبلیمو و ۱ قاشق چایخوری روغن زیتون فوق بکر ماسکش را درست کنید زیبا تر شوید.

برای ساخت ماسک موز را به شکل پوره درآورید. آبلیمو و روغن زیتون را به آن اضافه کرده و ترکیب کنید تا یک خمیر مایع شکل بگیرد. این خمیر را روی صورت خود بمالید. اجازه دهید ۱۵ دقیقه به همان حالت باقی بماند و سپس صورت خود را با آب گرم شستشو دهید.

  • ماسک پوست خشک :

برای حفظ رطوبت پوست و کاهش کدری و خارش یک ابرسان می تواند به شما کمک کند .

برای ساخت این ماسک به نصف یک خیار و ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا نیاز دارید .

خیار و ژل آلوئه ورا را در یک دستگاه مخلوط کن با هم ترکیب کنید. خمیر حاصل شده را به آرامی روی پوست صورت خود ماساژ دهید. اجازه دهید ماسک ۳۰ دقیقه روی صورت باقی بماند و پس از آن، صورت خود را با آب گرم شستشو دهید.

  • ماسک هایپرپیگمانتاسیون (تیرگی پوست) :

هایپرپیگمانتاسیون پس از التهاب به بخش های تیره پوست ارجاع می شود که اغلب به واسطه آکنه، افزایش سن، یا آسیب ناشی از نور خورشید حاصل شده اند. درمان های پزشکی می توانند به کاهش هایپرپیگمانتاسیون کمک کنند، اما به طور معمول گزینه هایی پر هزینه هستند. با استفاده از یک ماسک دست ساز حاوی زردچوبه می توانید به بهبود این شرایط و همچنین کاهش التهاب کمک کنید.

برای ساخت این ماسک باید نصف قاشق چایخوری و پودر زردچوبه تا ۲ قاشق غذاخوری عسل را باهم مخلوط کنیم تا به شکل خمیر در بیاید . این خمیر را به آرامی روی صورت خود ماساژ دهید.اجازه دهید ماسک ۱۰ دقیقه به همان حالت باقی بماند، سپس با آب گرم صورت خود را بشویید.

۲ . استفاده از گیاهان دارویی

گیاهان دارویی - ماه شدی

اکثر ادویه جات و گیاهان دارویی به دلیل داشتن سطح بالایی از آنتی اکسیدان‌ها، مواد ضد التهابی و مواد مغذی پوست شما را برای زبیایی بیشتر و درمان مشکلات کمک می کند و استفاده از آن ها توصیه می شود.

  • برای داشتن ظاهری درخشان دارچین بهترین گزینه برای استفاده است .

برای اینکه بتوانید از خاصیت آنتی اکسیدانی آن بهره مند شوید، نصف قاشق چایخوری دارچین را روی قهوه یا چایی خود بریزید. از دارچینی که بیشتر از دو سال عمر دارد استفاده نکنید.

نکته : سعی کنید ادویه جات خود را در قفسه‌های تاریک نگه دارید زیرا نور و گرمای ناشی از خورشید و اجاق گاز می‌تواند قدرت آن ها را کاهش دهد.

  • برای محافظت از پوست در برابر نور خورشید چای سبز به شما کمک می کند .

مطالعات انجام شده نشان داده است که استفاده از لوسیون و سرم حاوی چای سبز به مدت ۳۰ دقیقه قبل از رفتن به بیرون از منزل، می‌تواند اسیب به DNA و خطر آفتاب سوختگی را کاهش دهد. اگر قصد دارید چندین ساعت در بیرون از منزل باشید و کرم ضد افتابی در دسترس خود ندارید بهتر است از چای سبز استفاده کنید. اعمال چای سبز بر روی ضدافتاب نیز می‌تواند ایده خوبی باشد.

  • برای مبارزه با چین و چروک صورت فلفل تند بهترین گزینه است .

این گونه مواد به محافظت و مراقبت از پوست کمک می‌کنند. ویتامین A و C موجود در فلفل‌ها می‌تواند به مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک کند، از شکسته شدن کلاژن جلوگیری نماید و یکپارچگی و استحکام پوست را حفظ کند.فلفل‌های رنگی همچنین حاوی کپسایسین هستند که همانند ضد آفتاب عمل می کنند و می‌توانند پوست را از اسیب اشعه ماوراءبنفش حفظ کنند.

  • شبدر قرمز برای تسکین اگزما بسار مفید است .

گیاهانی همچون شبدر قرمز می‌تواند به از بین رفتن سموم در جریان خون کمک کند. وجود چنین سمومی باعث ایجاد التهاب در بدن می‌شود. بر اساس مطالعات انجام شده، شبدر قرمز را می‌توان به صورت موضعی یا به صورت چای مصرف کرد.

  • برای کاهش التهاب زردچوبه می تواند به شما کمک کنند .

این گیاه مزایای ضد التهابی قدرتمندی دارد. این خاصیت ضد التهابی به خاطر غلظت بالای آنتی اکسیدانی به نام کورکومین است. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که کورکومین می‌تواند به مبارزه با ملانوم کمک کند. این ماده مانع رگ زایی می شود. رگ زایی رشد بی رویه رگ‌های خونی است.تحقیقات سرطانی زیادی بر روی نابودی سلول‌های سرطانی تمرکز کرده اند.

امیدوارم این مقاله کمکی به شما کرده باشد .

هوش تجاری کیسان

مقالاتی دیگر که شما را به داشتن زیبایی بهتر کمک می کند :

۴ رژیم غذایی عالی و درجه یک برای زیبایی و سلامت شما

ویتامین ها رو بهتر بشناس تا پوست و مو عالی داشته باشی !

دسته بندی : زیبایی, مقالات عمومی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست