برای ترمیم مو های رنگ شده و اسیب دیده ی خود حتما این مقاله را بخوانید …

هر انسانی به دنبال بهتر کردن زیبایی خود است . راهکار های بسیاری وجود دارد برای زیبا تر شدن که یک نمونش رنگ کردن موهاست . اما در بعضی از مواقع عدم مراقبت در انتخاب رنگ یا دکلره مناسب به زیبایی مو هایمان اسیب می زند یا باعث سوختگی مو می شود . در ادامه مقاله به شما راه حل هایی برای جلوگیری و ترمیم مو های رنگ شده ی خود پیشنهاد می کنیم . پس با ما همراه باشید 🙂

دلایل ضعیف شدن مو ها بعد از رنگ آمیزی :

  1. تماس مکرر در معرض استرس.
  2. عدم مراقبت های اساسی؛
  3. نقض توصیه های آرایشگر؛
  4. اختلالات هورمونی؛
  5. کمبود ویتامین؛
  6. رژیم نادرست؛
  7. سوء استفاده از وسایل حرارتی و استایلرها؛
  8. استفاده از لوازم آرایشی مو با کیفیت پایین؛
  9. یائسگی ، شیردهی ، بارداری.

چگونه از موی رنگ شده محافظت کنیم؟!

ترمیم مو های رنگ شده - ماه شدی

ترمیم مو های رنگ شده – ماه شدی

۱ –  موهایتان را قبل از رنگ کردن اماده سازی و رنگ مناسب انتخاب کنید !

برای رنگ کردن مو اول به اینکه مو هایتان مغذی است یا رطوبت کافی دارد دقت کنید . از ماسک مو و روغن های طبیعی در طی حداقل دو ماه قبل از رنگ کردن مو استفاده کنید . چربی مو قبل از رنگ کردن مثل یک لایه محافظتی ریشه موعمل و ازآسیب مو جلوگیری می کند.

در مرحله بعد از اماده سازی، استفاده از رنگ موی مناسب است . رنگ مویی از مو های شما مراقبت می کند که مواد شیمیایی خطرناک مانند امونیاک در ترکیبات خود نداشته باشد یا برای دکلره کردن موهای خود حتما به اینکه از اکسیدان مناسب استفاده کرده اید دقت کنید برای مثال استفاده از اکسیدان شماره ۴۰ برای مو های بلوند از سوختگی مو جلوگیری می کند یا اگر مو های روشنی دارید از اکسیدان ۲۰ یا ۳۰ استفاده کنید .

۲ – منتظر ماندن بعد از رنگ کردن مو

بعد از رنگ کردن مو حداقل سعی کنید تا دو روز منتظر بمانید تا این کار به ماندگاری و ثابت ماندن رنگ مویی که گذاشته اید کمک کند .

۳ – محصولات مناسب خریداری کنید

رنگ مو به خاطر ترکیباتی که دارد به مرور زمان به مو ها اسیب می زند و برای جبران این اسیب ها باید از رنگ ها و شامپو های نرم کننده و مراقبتی موهای رنگ شده استفاده کنیم . شامپوهای بدون سولفات بدلیل اینکه چربی طبیعی مو را ازبین نمی برد و رنگ مو را تغییر نمی دهد انتخاب خوبی برای خرید است . درحین شست وشوی مو ازشامپو خشک کننده استفاده کنید.نرم کننده های با کیفیت حاوی سیلیکون هستند لایه محافظتی روی مو ایجاد می کنند وازاحتمال آسیب آفتاب فر شدن مو جلوگیری میکند همچنین مو را از آسیب وسایل گرمایشی حفظ میکند

شامپو موهای رنگ شده و آسیب دیده باشو و شامپو گیاهی ویتامینه باشو برای کلیه موها باشو بهترین شامپو ها برای جبران اسیب موی رنگ شده شماست 🙂

۴ –  شست وشو مو ها رو کمتر کنید و از اب سرد برای شستن مو هایتان استفاده کنید .

شست و شوی مکرر در طی هفته رنگ مو را به تدریج تغییر می دهد برای مثال اگر موهایتان را ۴ بار در هفت می شویی به ۲ بار در هفته کاهش دهید تا رنگ مو و چربی سر ثابت شود .

وقتی با اب گرم مو هایتان را شست و شو دهید کوتیکول های مو را ازبین می برد و رطوبت مو را کاهش می دهد . در نتیجه مو فر و مجعد و اسیب پذیر تر می شود . اما اگر با اب سرد موهایتان را شست شو دهید کوتیکول های مو را مرطوب نگه می دارد و نمی گذارد موی رنگ شده وز شود .

اگر برایتان سخت است با اب سرد مو را شست و شو دهید می توانید بعد از شستن مو با اب گرم یه دور مو را با اب سرد آب کشی کنید .

۶ – موها را با نرم کننده آب رسانی کنید

یکی دیگه از راه حل های جبران خشکی و کمبود رطوبت موی رنگ شده ابرسانی مو با نرم کننده هاست . ترکیباتی از موادی مثل ماست ، سس مایونز، شیر نارگیل، عسل ،روغن و ویتامین E ، ژل آلوورا و آواکادو می تواند نرم کننده های بسیار عالی برای جبران رطوبت ومو باشند .

۷ – کنارگذاشتن وسایل گرمایشی

استفاده مکرر و دائمی از سشوار یا اتوی مو می تواند موجب آسیب دیدن موها شود به همین خاطر بعد از رنگ کردن مو از مصرف سشوار خودداری کنید یا اگر مجبور به استفاده از ان هستید رو گزینه ی سرد ان بذارید و در فاصله ی ۱۵ سانتی متری مو های خود را سشوار کنید .

۸ – آمادگی قبل از رفتن به استخر

کلری که در اب استخر است مو را ضعیف و بد رنگ می کند . برای جلوگیری از این مشکل باید برای ورود به استخر کلاه بگذارید یا می تواند کمی روغن نارگیل به عنوان مان روی مو های خود بمالید تا کلر به موی شما اسیب نزند .

۹ – کوتاه کردن منظم مو

اگر موهایتان آسیب دیده باشند، انتهای آن ها شکسته و دو شاخه شده و ریختن مو بیشتر می شود. کوتاه کردن مو ( یا حداقل به صورت منظم اندکی از سر موها را کوتاه کردن ) موهایتان را نجات می دهد. حتما لازم نیست موها را خیلی کوتاه کنید. از مدل های خرد استفاده کنید. به چهره خود یک نمای تازه بدهید یا حتی با بعضی مدلهای باب روز کنار بیائید. به این ترتیب بخشی از موهای آسیب دیده را حذف می کنید و بقیه با سرعتی اندکی بیشتر ترمیم می شوند.

۱۰ – بین مراحل رنگ کمی به موها استراحت دهید

مهم ترین نکته این است بین رنگ کردن مو ها خود فاصله دهید تا اجازه ی تنفس به مو دهید .

دسته بندی : زیبایی, مقالات عمومی
برجسب‌ها : , , ,

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست