عوامل بسیار مهم که باعث ریزش مو در مردان می شود !

برخی از آقایان با مشاهده ی ریزش موهایشان اعتماد به نفس شان را از دست می دهند و با دیدن موهای پرپر شده شان روی بالشت یا کف حمام احساس ناخوشایندی را تجربه می کنند. در این مقاله ما به شما دلایل مختلف ریزش مو را معرفی می کنیم .

 

مدل ریزش موی مردان:

  1. خط رویش موی یک مرد جوان یا پسر نوجوان بدون هیچ گونه طاسی دیده می‌شود. رستنگاه مو معمولاً بالای چین ابرو قرار دارد.

  1. رستنگاه موی مرد بالغ یا بزرگسال را نشان می‌دهد که حدود یک و نیم سانتی متر بالاتر از چین فوقانی ابرو است و در اطراف شقیقه عقب رفته است. اثری از طاسی وجود ندارد.

  1. اولین مرحله ریزش موی مردانه دیده می‌شود که مشخصه آن عقب رفتن مو در شقیقه‌ها است.

  1. ریزش موی جلوی سر و اطراف فرق سر بیشتر می‌شود، اما هنوز باریکه‌های یکدستی از مو بالای سر وجود دارد که فرق سر را از جلوی سر جدا می‌کند.

  1. ناحیه‌های طاسی جلو و بالای سر بزرگتر می‌شود وباریکه موی جدا کننده این دو ناحیه به تدریج محو می‌شود.

  1. باریکه جدا کننده مو از بین می‌رود و ناحیه طاسی بزرگی پیوسته‌ای به جا می‌ماند که از جلو تا بالای سر را دربرمی‌گیرد. موی دو طرف سر نیز بالاتر از از حد طبیعی است.

  1. بیمار دچار ریزش موی شدید است و فقط حلقه باریکی از مو در پشت و اطراف سر وجود دارد.

شامپو گیاهی ضد ریزش و ضد شوره باشو

شایع‌ترین ریزش مو در آقایان

ریزش موی آندروژنیک (فرم ارثی ریزش مو) شایع‌ترین نوع ریزش مو در آقایان است که معمولاً از والدین به فرزندان به ارث می‌رسد، بر اساس الگوی ژنتیکی و شدت ژن موثر در ریزش مو، این عارضه ممکن است از دوران جوانی آغاز شود و علائم آن می‌تواند به شکل نازک، بد فرم، بی‌حالت و کدر شدن مو‌ها بروز پیدا کند.

این متخصص پوست، مو و زیبایی درباره دوره رشد مو افزود: دوره رشد مو حدود ۱۰۰ روز است، رشد مو به عوامل متعددی بستگی دارد، بنابراین علل زیادی هم در ریزش مو دخیل هستند.

 

عوامل دیگر ریزش مو

هورمون ها:

دی هیدرو تستسترون یا DHT هورمونی ،در رابطه با تستسترون است، که مسئول راه اندازی روند کچلی است و این هورمون زمانی به وجود می آید ،که تستسترون نسبت به آنزیم آلفا ردوکتاز پنج واکنش نشان می دهد زمانی که فولیکول های مو ،در معرض DHT قرار می گیرند ، شروع به کوچک شدن می کنند مویی که از این فولیکول ها رشد می کنند، نازک و کوتاه تر است و بعد از گذشت مدتی، رشد تمامی موهایی که از این فولیکول ها به وجود آمده اند ، متوقف می شود.مردان، معمولا زمانی متوجه ریزش موهایشان می شوند که ، بیش از نیمی از موها در یک ناحیه ی مشخص در معرض DHT قرار گرفته اند.

 مشکلات تیروئید:

تیروئید شما، ممکن است نسبتا کوچک باشد، ولی تیروئد، کمک رسان اصلی برای عملکردهای متابولیک بدن شما است.هیپوتیروئید ،یک مشکل رایج و روشن است که نشان می دهد تیروئید شما کم کار است ، که می تواند موجب انواع گوناگونی از مشکلات سلامتی شود. (مانند سرطان)

گردش خون ضعیف:

گردش خون ضعیف در سر، علت ریزش موی مردان نیست اگر اینگونه بود، موی پیوند زده شده هرگز رشد نمی کرد، همانطور که می توانید در نتایج قبلی پیوند مو را ببینید، در بیشتر مواقع موی پیوند زده شده، رشد کرده است.

شامپو گیاهی ضد ریزش و ضد شوره باشو
بهداشت بیش از حد پوست سر:

همانند بهداشت ضعیف پوست سر، این نیز حقیقت ندارد ریزش مو در مردان ،حتی قبل از اینکه شستشوی سر و استفاده از شامپو به طور منظم به عنوان یک کار معمولی جا بیفتد، نیز وجود داشته است و هیچ شواهدی وجود ندارد که ثابت کند از زمانی که مردان شروع به شستن موهایشان به طور دائم کرده اند، تعداد افرادی که از مشکل ریزش مو رنج می برند ، افزایش پیدا کرده است.

بهداشت ضعیف پوست سر :

این فرضیه به وسیله ی هیچ شواهد علمی ثابت نشده است و اگر این گونه بود، کسانی که در کشورهای فقیرتر زندگی می کنند، جایی که شستشو کمتر رایج است، باید همگی کچل باشند.هم چنین می تواند، به این معنی نیز باشد، افرادی که در یک نقطه از سر مشکل ریزش مو دارند ، برنامه ریزی کرده اند که به آن قسمت از سر آب و شامپو نزنند، که البته غیر ممکن است.

اضطراب:

اضطراب می تواند باعث ریزش مو شود . ولی این باور وجود دارد که کسی بدون وجود ژنِ الگوی ریزش مردانه ، نمی تواند به دلیل اضطراب ریزش مو داشته باشد اضطراب می تواند، موجب نوعی از ریزش مو به نام تلوژن افلوویوم شود، ولی این نوع ریزش، مانند الگوی ریزش موی مردانه برگشت ناپذیر نیست.

عفونت ها:

موارد خیلی زیادی از عفونت ها هستند، که به ریزش مو ربط داده شده اند . که یکی از آن ها عفونت قارچی است. گران نباشید، برخلاف اسمش هیچ کرمی در کار نیست، ولی قارچ هایی هستند، که نسبتا می توانند در هر جایی از بدن مانند پوست کف سر رشد کنند و باعث ریزش موی سر در قسمت هایی شوند.

شامپو گیاهی ضد ریزش و ضد شوره باشو
رژیم غذایی ضعیف:

اینکه رژیم غذایی ضعیف، می تواند باعث مشکلات سلامتی مختلف و از جمله موی ضعیف شود. اصلا پنهان نیست هم چنان که روزنامه دیلی میل انگلستان اشاره کرده است. مو از پروتئین ساخته شده است . پس اگر هیچ پروتئینی در رژیم غذاییتان نیست، این خبر بدی است. ریزش مو ،همچنین می تواند نشانه کمبود آهن یا ویتامینC باشد.

 استفاده دائمی از سشوار:

استفاده از سشوار به طور نادرست، ممکن است موجب سوختن مو و افتادن آن شود . به غیر از موارد خیلی شدید، موی جدیدی از فولیکول رشد می کند و جایگزین موی سوخته می شود.

کلاه و کلاه ایمنی:

پوشیدن کلاه معمولا، اگر تنگ نباشد و موجب اصطکاک نشود، باعث ریزش مو نمی شود . این تصور به این دلیل ،می تواند به وجود آمده باشد. که بیشتر مردانی که این مشکل دارند ، کلاه بر سر می گذارند ولی حقیقت ندارد.

نوشته شده توسط هوش تجاری کیسان 

1 دیدگاه
دسته بندی : زیبایی, مقالات عمومی
برجسب‌ها : , , , , ,

مطالب مرتبط

1 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست