۸ تا از مراقبت های ویژه ی موهای رنگ شده برای شما ماه شدی ها

موها به صورت طبیعی مانند همه اعضای بدن نیاز به مراقبت و توجه دارند. زیرا علاوه بر اینکه در زیبایی صورت خیلی تاثیرگذار هستند، معمولا بیشتر از بقیه اعضای بدن در معرض آلودگی ها هستند و حفاظ مخصوصی برایشان وجود ندارد. پس باید خودتان با روش های درست، از آنها مراقبت کنید.موهای رنگ شده

ضرورت یادگیری روش های مراقبت از موهای رنگ شده برای جلوگیری از آسیب رسیدن به موها می باشد. درست که اگر رنگ موی شما خراب شود، جلوه بسیار بدی خواهد داشت . اما رنگ مو در همان دقایق ابتدایی تاثیر خود را گذاشته و دیگر نیاز به مراقبت خاصی ندارد. اما رنگ مو با توجه به عوامل شیمیایی که دارد .

که اگر به شکل درست استفاده نشود، باعث آسیب و شکنندگی مو و در نتیجه ریزش مو می شود. به علاوه در صورت عدم مراقبت درست، رنگ مو بعد از گذراندن مدت کوتاهی شروع به کم رنگ و بد رنگ شدن می کند که این موضوع اصلا جالب نخواهد بود.

مو های رنگ شده - ماه شدی

مراقبت های قبل از رنگ کردن مو :

 

مو را اماده سازی کنید

اگر می خواهید بعد از رنگ مو هاسالم بماند باید قبل از رنگ کردن آماده سازی را شروع کنید. ابتدا از مغذی بودن و رطوبت مو مطمئن شوید. همچنین حداقل دو ماه قبل از رنگ ماسک مو و روغن های مو البته از نوع روغن های طبیعی استفاده کنید. به طور منظم موها را کوتاه کرده و تا حد امکان از سشوار استفاده نکنید . اگر نیاز به دکلره دارید تارنگ مورد دلخواه بدست آید قبل از دکلره به موها روغن نارگیل بزنید. این کارها آسیب مو را به حداقل میرساند. موهای رنگ شده

 

رنگ مناسب انتخاب کنید

بسیار مهم است بعد از رنگ کردن مو دچار آسیب نشود. اگر از دکلره برای سفید کردن مو استفاده کردید حتماً مطمئن شوید که از اکسیدان مناسب استفاده کرده اید . مثلا استفاده از اکسیدان شماره ۴۰ برای موهای بلوند از سوختگی مو جلوگیری می کند. و اگر موها روشن است از اکسیدان ۲۰ یا ۳۰ استفاده کنید. رنگهایی استفاده کنید که بدون مواد شیمیایی خطرناک مثل آمونیاک باشند.

 

خریدمحصولات درست

رنگ مو های جدید آسیب زا هستند . برای اطمینان خاطر پیدا کردن از اینکه رنگ مو ها مدت طولانی مورداستفاده قرارمیگیردو به ما آسیب نمی زنند بسیار مهم است رنگ هاو شامپوها نرم کننده های خوب خریداری کنید .درحالی که بیشتر شامپوهای مراقبت کننده ی مو برای رنگ های تیره است . شامپوهای بدون سولفات خریداری کنید چون چربی طبیعی مو را ازبین نمی برد و رنگ مو را تغییرنمی دهد. موهای رنگ شده

 

فهمیدن دستورالعمل

فردی را پیدا کنیدکه نحوه استفاده آن را برای تان شرح دهد. اگر موهای تان را در منزل رنگ میکنید ابتدا تست انجام دهید و با دقت دستورالعمل آن را بخوانید و مطمئن شوید رنگ یا دکلره ی قبل رفته است در این مورد اگر فردی کمکتان کند بهتراست.

مو های رنگ شده - ماه شدی

قبل از شامپو زدن منتظر بمانید

بعد از این که موهای تان را رنگ کردید سعی کنید حداقل دو روز منتظر بمانید این کاربه ثابت ماندن رنگ مو کمک میکند . همچنین چربی مو قبل از رنگ کردن مثل یک لایه محافظتی ریشه موعمل و ازآسیب موجلوگیری می کند. کوتاه کردن موهای آسیب دیده نظر خوبی است که همیشه بعد از مراحلی مو را کوتاه کنید . ناگزیر هستید بعد از اینکه مو دچار آسیب شد آن را کوتاه کنید تا از پخش شدن آن جلوگیری کرده باشید. اگر موهای تیره را به بلوند می رسانید آماده شکنندگی مو باشید. موهای رنگ شده

 

استفاده از شامپو های گیاهی

شامپو گیاهی باشو برای موهای رنگ شده و آسیب دیده یک شامپوی گیاهی با خلوص و کیفیت بالاست .

در آن پایه آب با ترکیبی منحصر بفرد از عرقیات خالص گیاهی جایگزین شده تا آسیب های ناشی از رنگ مو را به حداقل می رساند . و همین طور به سلامتی و بهداشت طبیعی مو و پوست سر شما کمک کند.

عرقیات خالص گیاهی استفاده شده در این محصول از قبیل بابونه، رزماری، جوانه گندم و آلوئه ورا، باعث تغذیه ریشه مو شده و با آبرسانی مناسب و تقویت ریشه و ساقه مو سر، تارهای آسیب دیده مو را در اشخاصی که برای مدت طولانی از رنگ مو استفاده کرده اند ترمیم می کنند. استفاده از این شامپو برای دختران نوجوان و جوانی که به تازگی شروع به استفاده از محصولات رنگ مو کرده اند مانع از شکستن تار موها می شود.

همچنین بعد از استفاده از رنگ مو، می توانید از این شامپو برای تثبیت رنگ مو استفاده کنید. استفاده منظم و صحیح شامپوی گیاهی باشو درخشندگی را به موهای شما بر می گرداند .  پس از مدتی، هنگام شانه کردن موهای خود از حالت پذیری موی خود شگفت زده خواهید شد. بعلاوه می توانید بعنوان مکمل این محصول، از نرم کننده موی سر گیاهی باشو و ماسک موی گیاهی باشو استفاده نمایید.

طریقه مصرف:

اثر بخشی بیشتر شامپوی گیاهی باشو  تمام موها و پوست سر را به شامپو آغشته کنید. قبل از آبکشی، حداقل برای مدت ۳ دقیقه با ملایمت مو و پوست سر را با شامپو ماساژ دهید.

شامپو را حتماً با ملایمت و آرامی روی سر و موی خود ماساژ بدهید . چون موهای خیس شده بسیار شکننده هستند. از شستشوی موهای خود با آب داغ جداً خودداری کنید و موهای خود را با آب ولرم شستشو دهید. در هنگام استفاده از حوله نیز از فشار زیاد به موی سر خوددار کنید.  با ملایمت حوله را به موی سر بمالید تا موی شما خشک شود.

مو های رنگ شده - ماه شدی

با آب سرد مو هایتان رو بشویید

شستشوی مو با آب داغ باعث می شود کوتیکول های لایه خارجی مو بلندشوندکه رارطوبت کاهش میدهد مو فرو مجعد میشود و مو بیشتر در معرض آسیب قرار می گیرد به همین خاطر موثرترین راه شستشوی مو با آب سرد است .کوتیکول ها را مرطوب نگه می دارند و وزوزی مو رنگ آن را کنترل می کنند اگر نمی توانید با آب سرد دوش بگیرید بعد از شستشوی خود با آب گرم سر را با آب سرد بشویید.

 

موهارا با نرم کننده آب رسانی کنید

بعد از اینکه موها را رنگ می کنید خشکی و کمبود رطوبت شایع است تنها راه مقابله با این مشکل آبرسانی مو با نرم کننده هاست ترکیب نرم کننده ها با موادی مثل آواکادو و ماست ،عسل ،سس مایونز، شیر نارگیل، روغن و ویتامین ایی و ژل آلوورا عالی عمل می کند.

تهیه شده توسط شرکت هوش تجاری کیسان

 

دسته بندی : زیبایی, مقالات عمومی
برجسب‌ها : , , ,

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست