۴ رژیم غذایی عالی و درجه یک برای زیبایی و سلامت شما

آیا می دانستید زیبایی ما آیینه همان چیز هایی است که ما می خوریم و می آشامیم ؟ آیا برای زیبایی بهتر برنامه غذایی  هست که به ما کمک کند ؟ متخصصین تغذیه به سوالات ما جواب بله دادن و رژیم هایی را به ما معرفی کرده اند که ما با ۴ تا از انها می توانیم رژیم غذایی سالم بعلاوه ی زیبایی خیره کننده ای بدون لوازم ارایش یا مواد مصنوعی داشته باشیم . در ادامه این مقاله با رژیم هایی که به سلامتی و زیبایی شما کمک می کند اشنا می شویم . با ما همراه باشید 🙂

رژیم - ماه شدی

۴ گانه ی رژیم برای زیبایی :

 

رژیم کم‌چربی :

رژیم - ماه شدی

کم‌کردن چربی‌های اشباع شده برای قلب و اندام شما بسیار مفید است. برنامه غذایی که چربی حیوانی کمی دارد  تولید رادیکال‌های آزاد را کمتر می‌کند. دکتر «آیران» می‌گوید: «رادیکال‌های آزاد می‌توانند پوست را دچار پیری زودرس کنند».

هر چه قدر کم تر چربی های اشباع شده در رژیم غذایی ما باشد قلب و اندام ما سالم تر هستند . توی این رژیم باید مقدار چربی حیوانی را کم و از چربی داخل اجیل و روغن های طبیعی مانند روغن زیتون استفاده کنیم . ویتامینِF به تقویت سلول‌های پوست کمک بسیاری می کند .

باید ها و نباید ها در این رژیم :

ماکارونی ، انواع نان ( ترجیحاً سنگک ، بربری ، نان های سبوسدار ) ،برنج ، غلات کامل ،حبوبات پخته ، هر نوع گوشت گاو و گوساله کم چرب یک بار در هفته ، مرغ بدون پوست ، ماهی بصورت کبابی یا آبپز ، شیر ، ماست و پنیر کم چرب یا بدون چربی ، انواع میوه های تازه ، سبزیجات تازه ،سیب زمینی ،  روغن های زیتون ، کلزا ، هسته انگور به مقدار متناسب ، سوپ های کم چرب موادی هستند که می توانند در این رژیم استفاده کنیم.

مرغ همراه با پوست ، گوشت گاو و گوشت گوساله با چربی ، مرغ و ماهی سرخ شده ، فراورده های گوشتی اماده مثل سوسیس و کالباس و همبرگر، کله پاچه ، دل و قلوه ، جگر ، زبان ، تخم مرغ بیش از یک بار در هفته یا بصورت نیمرو ، سرشیر ، شیر و ماست و پنیر پرچرب و محلی ، پنیر خامه ای یا خامه ، سبزیجات سرخ شده ، روغن جامد ، کره ، انواع شیرینی جاتی که با کره ، روغن و تخم مرغ تهیه می شوند ، دسرهای تهیه شده با زرده تخم مرغ ، سوپ هایی که با شیر کامل ، تهیه می شوند مواردی هستن که بهتر است در رژیم غذایی ما نباشند .

 

رژیم کربوهیدرات:

رژیم - ماه شدی

نشاسته ی مقاوم به هضم یا همان کربوهیدرات یکی از مهترین عوامل در برنامه غذایی است . این نوع نشاسته مانند فیبر عمل می کند . زمانی که این نشاسته از سیستم گوارشی رد می شود بدون اینکه به طور کامل جذب هضم یا تبدیل به گلوکز شود .

مصرف زیاد از نشاسته ی مقاوم متابولیسم بدن را بالا می برد و شما برای مدت بیشتری احساس سیری می کنید . شما با کمک این کار از غذاهایی دور شوید که برای سلامتی و پوست مضر هستند .

اسید ها چرب امگا ۳ در رژیم کربوهیدرات خود نمایی می کند و باعث می شود پوست را صاف کند .

 

رژیم گیاه‌خواری

رژیم - ماه شدی

 

بنا به دلایلی از جمله سلامتی یا اخلاقی ممکن است مصرف فراورده های حیوانی را متوقف کنید . برای جبرانش می توانید از میوه ها ، غلات کامل و سبزیجات تازه ی بیشتری استفاده کنید .

فایده ی این رژیم برای پوست بسیار زیاد است . چرا ؟ چون انتی اکسیدان های موجود در این مدل غذا ها رادیکال های آزاد را که باعث چروک شدن پوست ، ایجاد لکه‌های قهوه‌ای و سایر نشانه‌های پیری می کنند  را خنثی کند .

باید ها و نباید های این رژیم :

گیاه‌خواران می‌توانند غذاهای دیگری را جایگزین محصولات و غذاهای حیوانی کنند‌ از جمله:

سویا و فرآورده‌های گیاهی، حبوبات، آجیل‌ها، کره‌های گیاهی، جلبک، میوه‌ها و سبزیجات، دانه‌های کامل ، غلات و برای جبران کمبود بعضی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین‌ها باید مکمل‌هایی از جمله کلسیم، ویتامینB12، ویتامینD، ید، روی و مواد معدنی EPA و  DHAباید زیر نظر متخصص تغذیه استفاده شود .

لیست غذاهای ممنوعه:

انواع گوشت و مرغ ، ماهی و غذاهای دریایی ،انواع محصولات لبنی ، تخم مرغ ،فرآورده‌های زنبورعسل ،سایر فرآورده‌های حیوانی

 

رژیم مدیترانه‌ای :

رژیم - ماه شدی

این رژیم فواید زیادی برای سلامتی قلب ما دارد و از ابتلا به ملانوما یکی از کشنده ترین انواع سرطان پوستی جلوگیری می کند .

باید رژیم خود را بر پایه‌ی این غذاهای سالم وغیرفراوری شده‌ی مدیترانه‌ایی تنظیم نمائید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این رژیم به مقاله رژیم غذایی پر فایده ی مدیترانه ای را با ما بهتر بشناسید ?مراجعه کنید …

 

مقالاتی دیگر که شما را به داشتن زیبایی بهتر کمک می کند :

می خواهید مشکلات پوستیتون رو با مواد طبیعی درمان کنید ؟

ویتامین ها رو بهتر بشناس تا پوست و مو عالی داشته باشی !

1 دیدگاه
دسته بندی : زیبایی, مقالات عمومی
برجسب‌ها : , , , , , ,

مطالب مرتبط

1 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست