گیاه حنا و خواصیت های شگفت انگیزش برای پوست و مو

حنا از جمله گیاهان دارویی سنتی است که محبوبیت بالایی در میان ایرانیان و جهان داشته است. حنا گیاهی که آن را گیاه هزار و یک خاصیت می نامند که مهم ترینش پوست و مو را زیبا می سازد . برای آشنایی با خواص حنا برای پوست و مو با ما همراه شوید.

خواص گیاه حنا

 

یکی از گیاهان دارویی که از دیر باز در کشور ما مورد استفاده قرار می گیرد حنا است که اکنون نیز با وجود پیشرفت های صنعت داروسازی جایگاه خود را بین مردم حفظ کرده است و استفاده از خواص گیاه حنا در بین مردم جایگاه ویژه ای دارد.

حنا چه به صورت مصرف موضعی و چه به صورت خوراکی در کتاب های طب سنتی ایران و چین بارها و بارها آمده است و برای آن مصارف متعددی از جمله درمان جذام، یرقان، سنگ کلیه، جرب و غیره ذکر شده است. از جمله خواص گیاه حنا در طب جدید نیز می توان به خاصیت ضد قارچی، ضد باکتریایی، تب بری، ضد التهاب و محافظت از پوست در برابر آفتاب اشاره نمود. این موارد به عنوان خواص حنا به اثبات رسیده و حنا توانسته جایگاه خود را بعنوان یک گیاه دارویی حفظ کند. برخی از خواص گیاه حنا بسیار جالب و شگفت انگیز می باشد.

 

خواص دارویی حنا برای پوست و مو

 

خواص حنا برای پوست:

یکی از مهمترین خواص حنا دفاع در برابر عفونت می باشد. حنا می تواند به بدن کمک کند تا در برابر عفونت، دفاع قوی تری داشته باشد و این باعث می شود که کم کم باکتری های مضر از پوست شما محو شود. این یکی از مهمترین خواص حنا برای پوست است. این باکتری ها سبب به وجود آمدن برخی از عفونت ها در بدن می شود که به روش های مختلفی تولید می شوند، و درمان پوست شما به طور منظم توسط حنا و استفاده از این خواص حنا تاثیر زیادی در حذف باکتری ها دارد.

خواص برگ حنا:

برای رفع و درمان اگزما گرد برگ حنا با برگ هلو مخلوط کنید و به صورت ضماد استفاده نمایید.

خنک کننده پوست:

حنا و خواص حنا تاثیر زیادی در خنک کردن پوست شما دارد . که با اثر گذاشتن در گردش خون بدن سبب این امر می شود. اگر شما از نقاط داغ و یا گرفتگی در مناطق خاصی از بدنتان رنج می برید. با استفاده از این خاصیت حنا می توانید آن را بهبود بخشید. اما حنا نمی تواند نگرانی شما دراین موضوع را از بین ببرد و اگر وضعیت پوست شما گرم است به پزشک مراجعه کنید تا با دقت تمام مشکل شما را بهبود بخشد

از بین بردن بیماری های قارچی پوست از دیگر خواص دارویی حنا می باشد.

 

خواص حنا برای مو:

از بین بردن چربی زاید مو از خواص حنا است.

حنا موها را پرپشت، قوی و نرم می‌کند. این خاصیت حنا در داشتن موهایی سالم می تواند بسیار موثر باشد.

تقویت رشد مو و جلوگیری از ریزش مو از خواص حنا است.

پیشگیری و درمان خارش سر و شوره یکی دیگر از خواص حنا می باشد

 

 

دسته بندی : زیبایی, مقالات عمومی
برجسب‌ها : , , , , , ,

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست